Nie, quickcast pozwala tylko rzucić czar.sadza pisze:czy mag może poruszyć się o 3 pola? Akcja(ruch + quick action => ruch) oraz znacznik quickcast action => ruch
Mage Wars - pytania i wątpliwości
- gieniowski
- Posty: 21
- Rejestracja: 12 sie 2011, 19:58
- Lokalizacja: Kraków
Re: Mage Wars
Re: Mage Wars
Ostatnio grałem kilka partii i pojawiły się wątpliwości, które chciałbym rozwiać.
1.Przede wszystkim
http://www.arcanewonders.com/wp-content ... 00x209.jpg
Na obu tych kartach widnieje Lightning + 2 i teraz jak ja mam to rozumieć? Że jak kastuję czar błyskawicy, to rzucam przeciwko tej jednostce 2 kostkami więcej? Gdzie sens, gdzie logika, jak Brogan ma miecz błyskawicy? Coś mi tu nie pasuje.
2. Daze sprawia, że nie jest pewne, czy zaatakujemy, ale czy tyczy to też castowania zaklęć typu atack jak np kula ognia? Tez muszę rzucać 7+?
3. Charge. Jak on właściwie działa? Czy dodaje melee + 1 dla kreatury, która została dopiero przyzwana do walki i gdy ta pierwszy raz zaatakuje w następnej turze jak np Fox, nie rzuca 3 kośćmi tylko jednorazowo czterema? Czy charge daje też możliwość inną, której nie jestem świadom?
4. Battle Fury
Czy jak zakastujemy to na naszą jednostkę możemy automatycznie wykonać drugi atak licząc bonusy z ekwipunktu czy uroków, czy tylko surową siłę z karty?
5. Goran u Warlocka
http://www.gameknight.org/MageWars/imag ... olfPet.jpg
Podbustowałem go urokiem Bear Strength i miał dwa łaknienia krwi bo 1 z karty i drugi, gdyż znajdował się w tym samym polu co mój mag. I teraz atakuję pełna akcję mam Doublestrike. Czy miałem prawo rzucić dwa razy 7 (3 z karty+ 2 z uroku + 2 łaknienei krwi) kośćmi czy raz 7 a potem 3, czy 5 (bez uroku ale z łaknieniem krwi)?
Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi.
1.Przede wszystkim
http://www.arcanewonders.com/wp-content ... 00x209.jpg
Na obu tych kartach widnieje Lightning + 2 i teraz jak ja mam to rozumieć? Że jak kastuję czar błyskawicy, to rzucam przeciwko tej jednostce 2 kostkami więcej? Gdzie sens, gdzie logika, jak Brogan ma miecz błyskawicy? Coś mi tu nie pasuje.
2. Daze sprawia, że nie jest pewne, czy zaatakujemy, ale czy tyczy to też castowania zaklęć typu atack jak np kula ognia? Tez muszę rzucać 7+?
3. Charge. Jak on właściwie działa? Czy dodaje melee + 1 dla kreatury, która została dopiero przyzwana do walki i gdy ta pierwszy raz zaatakuje w następnej turze jak np Fox, nie rzuca 3 kośćmi tylko jednorazowo czterema? Czy charge daje też możliwość inną, której nie jestem świadom?
4. Battle Fury
Czy jak zakastujemy to na naszą jednostkę możemy automatycznie wykonać drugi atak licząc bonusy z ekwipunktu czy uroków, czy tylko surową siłę z karty?
5. Goran u Warlocka
http://www.gameknight.org/MageWars/imag ... olfPet.jpg
Podbustowałem go urokiem Bear Strength i miał dwa łaknienia krwi bo 1 z karty i drugi, gdyż znajdował się w tym samym polu co mój mag. I teraz atakuję pełna akcję mam Doublestrike. Czy miałem prawo rzucić dwa razy 7 (3 z karty+ 2 z uroku + 2 łaknienei krwi) kośćmi czy raz 7 a potem 3, czy 5 (bez uroku ale z łaknieniem krwi)?
Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi.
Re: Mage Wars
1. Dokładnie tak +2 kostki. Wyjaśnienie jest proste, metalowa zbroja i prąd to niezbyt udane połączenie
2. Tak, nawet jak rzucasz attack spell-a musisz rzucić na daze, ponieważ daze ma zastosowanie do ataku a attack spell jest zarówno rzuceniem czaru jak i atakiem. No cóż jak mag dostał w łeb i jest oszołomiony to nawet z fireballa ciężko trafić
3. Zupełnie nieprawidłowo to interpretujesz - to po prostu szarża biegniesz i walisz (z fasta). Dostajesz dodatkowe kości do pierwszego ataku wykonanego zaraz po ruchu o co najmniej jedno pole. Np. ruszasz się unicornem o jedno pole i fast atakiem atakujesz wtedy masz +2. Nie ma to nic wspólnego z przyzywaniem.
4. Ja jak gram to doliczam wszystko, np dwa razy używam broni lub dwa razy doliczam meele+x z enhancementów. Nie wynika bowiem z instrukcji że ma to być traktowane jako double lub triple.
5. 7 i 3 - to jest jasno opisane przy double, triple zarówno melee+x jak też i bloodthirsty +x jest dodawane tylko do pierwszego ataku.
2. Tak, nawet jak rzucasz attack spell-a musisz rzucić na daze, ponieważ daze ma zastosowanie do ataku a attack spell jest zarówno rzuceniem czaru jak i atakiem. No cóż jak mag dostał w łeb i jest oszołomiony to nawet z fireballa ciężko trafić
3. Zupełnie nieprawidłowo to interpretujesz - to po prostu szarża biegniesz i walisz (z fasta). Dostajesz dodatkowe kości do pierwszego ataku wykonanego zaraz po ruchu o co najmniej jedno pole. Np. ruszasz się unicornem o jedno pole i fast atakiem atakujesz wtedy masz +2. Nie ma to nic wspólnego z przyzywaniem.
4. Ja jak gram to doliczam wszystko, np dwa razy używam broni lub dwa razy doliczam meele+x z enhancementów. Nie wynika bowiem z instrukcji że ma to być traktowane jako double lub triple.
5. 7 i 3 - to jest jasno opisane przy double, triple zarówno melee+x jak też i bloodthirsty +x jest dodawane tylko do pierwszego ataku.
Re: Mage Wars
Ja mam kilka pytań:
1.Czy mogę force push rzucić na swojego maga?
2.Jeśli zostaje ujawniony enchantment z upkip+2 to upkip jest płacony przez tego co rzucał?(pytam pewności )
3.Jak zaznaczyć mist token na np Corrosive Orchide? Nie ma takiego w zestawie, czyli użyć ready used?
4. Meditation Amulet dodaje mi 3 many, jako pełną akcję. Ale czy to jest akcja jaką ja(mag) muszę zużyć, czy to jest akcja amuletu (podobnie jak stworzenie ma akcje)
Chyba na chwilę obecną
1.Czy mogę force push rzucić na swojego maga?
2.Jeśli zostaje ujawniony enchantment z upkip+2 to upkip jest płacony przez tego co rzucał?(pytam pewności )
3.Jak zaznaczyć mist token na np Corrosive Orchide? Nie ma takiego w zestawie, czyli użyć ready used?
4. Meditation Amulet dodaje mi 3 many, jako pełną akcję. Ale czy to jest akcja jaką ja(mag) muszę zużyć, czy to jest akcja amuletu (podobnie jak stworzenie ma akcje)
Chyba na chwilę obecną
- Gambit
- Posty: 5242
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 527 times
- Been thanked: 1849 times
- Kontakt:
Re: Mage Wars
Chyba nie możesz...zresztą, czy miało by to jakiś sens?shivetay pisze:Ja mam kilka pytań:
1.Czy mogę force push rzucić na swojego maga?
Dokładnie tak.shivetay pisze:2.Jeśli zostaje ujawniony enchantment z upkip+2 to upkip jest płacony przez tego co rzucał?(pytam pewności )
Wydawało mi się, że był token mgły, ale spokojnie można używać zamienników.shivetay pisze:3.Jak zaznaczyć mist token na np Corrosive Orchide? Nie ma takiego w zestawie, czyli użyć ready used?
To jest akcja Maga. Gdyby była to akcja amuletu, byłby nieco przegięty moim zdaniem.shivetay pisze:4. Meditation Amulet dodaje mi 3 many, jako pełną akcję. Ale czy to jest akcja jaką ja(mag) muszę zużyć, czy to jest akcja amuletu (podobnie jak stworzenie ma akcje)
Re: Mage Wars
Akurat miałem taką sytuacje, że pojawiłem sie na polu gdzie nie chciałem być i miałem przygotowany force push.Gambit pisze:Chyba nie możesz...zresztą, czy miało by to jakiś sens?shivetay pisze:Ja mam kilka pytań:
1.Czy mogę force push rzucić na swojego maga?
Na oficjalnym forum MW znalazłem, że niby można
kurde no niema, przez chwilę myślałem, że może coś jest nie takGambit pisze:Wydawało mi się, że był token mgły, ale spokojnie można używać zamienników.shivetay pisze:3.Jak zaznaczyć mist token na np Corrosive Orchide? Nie ma takiego w zestawie, czyli użyć ready used?
takie było moje pierwsze skojarzenie...ze to by było mega przegięteGambit pisze:To jest akcja Maga. Gdyby była to akcja amuletu, byłby nieco przegięty moim zdaniem.shivetay pisze:4. Meditation Amulet dodaje mi 3 many, jako pełną akcję. Ale czy to jest akcja jaką ja(mag) muszę zużyć, czy to jest akcja amuletu (podobnie jak stworzenie ma akcje)
Re: Mage Wars
Mam kolejne pytanko.
Jeśli dwa stworzenia (moje i wrogiego maga) stoją na jednym polu, to żadne z nich nie może się ruszyć, no chyba, że ma elusive. Ale co jeśli magiem chce zaatakować czarem np: lightning chain pole obok, albo łucznikiem (który stoi z wrogiem na jednym polu) chce zaatakować pole obok. Mogę? bo np jeśli rzucam inkantation albo coś innego to rzucam na swoje jednostki. Ogólnie chodzi mi o to czy mogę atakować pola obok w chwili kiedy stoję z wrogą creaturą na jednym polu.
Jeśli dwa stworzenia (moje i wrogiego maga) stoją na jednym polu, to żadne z nich nie może się ruszyć, no chyba, że ma elusive. Ale co jeśli magiem chce zaatakować czarem np: lightning chain pole obok, albo łucznikiem (który stoi z wrogiem na jednym polu) chce zaatakować pole obok. Mogę? bo np jeśli rzucam inkantation albo coś innego to rzucam na swoje jednostki. Ogólnie chodzi mi o to czy mogę atakować pola obok w chwili kiedy stoję z wrogą creaturą na jednym polu.
- Gambit
- Posty: 5242
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 527 times
- Been thanked: 1849 times
- Kontakt:
Re: Mage Wars
Mogą się ruszyć, ale tylko o jedno pole. Możesz atakować wszystko co masz w zasięgu.shivetay pisze:Mam kolejne pytanko.
Jeśli dwa stworzenia (moje i wrogiego maga) stoją na jednym polu, to żadne z nich nie może się ruszyć, no chyba, że ma elusive. Ale co jeśli magiem chce zaatakować czarem np: lightning chain pole obok, albo łucznikiem (który stoi z wrogiem na jednym polu) chce zaatakować pole obok. Mogę? bo np jeśli rzucam inkantation albo coś innego to rzucam na swoje jednostki. Ogólnie chodzi mi o to czy mogę atakować pola obok w chwili kiedy stoję z wrogą creaturą na jednym polu.
- DarkBogas
- Posty: 433
- Rejestracja: 10 wrz 2013, 19:43
- Lokalizacja: Krapkowice
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 10 times
Re: Mage Wars
Hej, wczoraj rozegrałem pierwszą grę i mam pare pytań.
Najpierw dotyczace akcji głównej. Rozumiem że mogę:
1. Ruszć się dwa pola.
2. Ruszyć sie jedno pole i wykonać atak lub rzucić szybkie zaklęcie.
3. Rzucić zaklęcie wymagające "full action"
Ale czy mogę:
1. Rzucić dwa szybkie zaklęcia?
2. Wykonać dwa szybkie ataki?
3. Wykonać szybki atak lub rzucić szybkie zaklęcie a potem się ruszyć o jedno pole?
Drugie pytanie, czy zone'y maja limit ilości jednostek jakie w danym zonie moga się znajdować?
Najpierw dotyczace akcji głównej. Rozumiem że mogę:
1. Ruszć się dwa pola.
2. Ruszyć sie jedno pole i wykonać atak lub rzucić szybkie zaklęcie.
3. Rzucić zaklęcie wymagające "full action"
Ale czy mogę:
1. Rzucić dwa szybkie zaklęcia?
2. Wykonać dwa szybkie ataki?
3. Wykonać szybki atak lub rzucić szybkie zaklęcie a potem się ruszyć o jedno pole?
Drugie pytanie, czy zone'y maja limit ilości jednostek jakie w danym zonie moga się znajdować?
- Gambit
- Posty: 5242
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 527 times
- Been thanked: 1849 times
- Kontakt:
Re: Mage Wars
1. TakDarkBogas pisze:Hej, wczoraj rozegrałem pierwszą grę i mam pare pytań.
Najpierw dotyczace akcji głównej. Rozumiem że mogę:
1. Ruszć się dwa pola.
2. Ruszyć sie jedno pole i wykonać atak lub rzucić szybkie zaklęcie.
3. Rzucić zaklęcie wymagające "full action"
Ale czy mogę:
1. Rzucić dwa szybkie zaklęcia?
2. Wykonać dwa szybkie ataki?
3. Wykonać szybki atak lub rzucić szybkie zaklęcie a potem się ruszyć o jedno pole?
Drugie pytanie, czy zone'y maja limit ilości jednostek jakie w danym zonie moga się znajdować?
2. Tak (przy czym atak musi byc oznaczony ikoną Quick Action)
3. Tak, lub wykonać atak oznaczony ikoną Full Action
A czy możesz:
1. Nie (chyba, że liczysz jedną z akcji Quickcast przed lub po fazie akcji)
2. Nie (masz tylko jedną Qucik Action w fazie)
3. Nie (ruch jest zawsze pierwszy)
Zony nie mają limitu jednostek (nic takiego nie znalazłem). Jedyny limit to karty Conjurations, które mogą być Zone Exclusive.
Re: Mage Wars
Witam jak działa dokładnie Elemental Wand? Tzn. Jak go zagrać, a potem jak używać podczas gry. Bo instrukcja opisuje to trochę inaczej niż FAQ.
Re: Mage Wars
Witam.
W momencie wyłożenia tej karty przypisujesz do niej jeden czar ataku z danej szkoły żywiołów (1 lub 2 poziomu). Podczas fazy akcji jako quick spell lub quick action możesz używać tego czaru bez odrzucania go na discard pile. Za 3 Mana jako quick spell możesz go podmienić na inny.
Pozdrawiam
W momencie wyłożenia tej karty przypisujesz do niej jeden czar ataku z danej szkoły żywiołów (1 lub 2 poziomu). Podczas fazy akcji jako quick spell lub quick action możesz używać tego czaru bez odrzucania go na discard pile. Za 3 Mana jako quick spell możesz go podmienić na inny.
Pozdrawiam
Re: Mage Wars
Dzięki za pomoc ale chodzi mi czy zagrywając Elemental Wand przypisuje czar z książki czarów, czy z drugiej karty która została z fazy planowania oraz czy następnym razem kiedy będę chciał skorzystać z tego czaru muszę go tak jakby w fazie planowania zaplanować i wtedy planuję jeszcze tylko jeden czar, czy mogę z niego korzystać jak z przedmiotu i planować dwa czary.
Re: Mage Wars
Nie nie. Po wyłożeniu Elemental Wand dobierasz z księgi czarów czar i przypisujesz na stałe do Elemental Wand. Zmiana tego czaru kosztuje 3 Mana. Czar po użyciu nie znika i możesz go używać dalej. Jak podmieniasz czar to stary wraca do księgi.
Re: Mage Wars
Generalnie jest kilka czarów jak np. Renewing Rain. Wbudowaną zdolność posiada Priestess - oczywiście musimy zapłacić wtedy koszt usunięcia znacznika.
Re: Mage Wars
Renewing Rain akurat zdejmuje burn, a burn jest możliwość zdjęcia w upkeep phase. Chodzi mi o konkretnie te 3 znaczniki stanu. Zdolność kapłanki jest ok, ale chodzi mi o jakieś czary. Bo ja nic nie mogę znaleść, co prawda nie mam wszystkich dodatków.
-
- Posty: 621
- Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 37 times
Re: Mage Wars
Rot, Weak zdejmiesz przy pomocy Purify.Taperonix pisze:Witam, w jaki sposób można usunąć te znaczniki stanu : Corrode, Rot, Weak?
Corrode możesz zdjąć redukując swój pancerz poniżej ilości znaczników corrode, np. rzucając na siebie zbroję gdy masz już jedną (może być taka sama).
Każdy znacznik może być usunięty przy pomocy Wand of Healing.
Re: Mage Wars
Cześć
Ja mam (głupie zapewne) pytanie nie co do zasad, ale nie wiedziałem gdzie zapytać.
Jest wersja Mage Wars Core Set oraz Mage Wars Core Set Arena.
Czy "Arena" to po prostu drugie wydanie tej gry? Porównywałem jedno z drugim i w Arenie jest dodanych kilka znaczników i kart, więc na to by wychodziło. Jakby ktoś mógł rozjaśnić to dzięki wielkie
Ja mam (głupie zapewne) pytanie nie co do zasad, ale nie wiedziałem gdzie zapytać.
Jest wersja Mage Wars Core Set oraz Mage Wars Core Set Arena.
Czy "Arena" to po prostu drugie wydanie tej gry? Porównywałem jedno z drugim i w Arenie jest dodanych kilka znaczników i kart, więc na to by wychodziło. Jakby ktoś mógł rozjaśnić to dzięki wielkie
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 12 lut 2013, 00:03
- Lokalizacja: Toruń
Re: Mage Wars
Tak, to po prostu drugie wydanie. Zasady bez zmian, karty bez zmian (no, troszkę więcej ich dorzucili), plansza - zmieniona grafika tylko. Twórcom chodziło po prostu o rozróżnienie dwóch magewarsowych linii: Arena (eksperci) i Academy (casuale).
Re: Mage Wars
Temat dawno pomijany, ale może odżyje skoro pojawiła się polska wersja Akademii (a kiedyś może będzie też polska Arena ). W każdym razie mam nadzieję, że moje pytania zauważy ktoś doświadczony i mi odpowie.
Jestem świeżo po przeczytaniu instrukcji i nie do końca jestem pewien jak rozumieć wpisy dotyczące kontrataku. Porównałem polskie tłumaczenie z angielską instrukcją i mam wrażenie, że oba teksty są w tym zakresie jednakowe, więc zacytuję polski:
"Stworzenie, które zostaje Strażnikiem, zyskuje dodatkowo umiejętność kontrataku! Jeśli stworzenie posiada szybki atak wręcz, to atak ten zyskuje cechę Kontratak. Pamiętaj, że ataków wymagających pełnej akcji, a także ataków dystansowych nie można użyć jako kontrataków."
Początkowo myślałem, że pierwsze i drugie zacytowane zdania są niezależne, tzn. Kontratak zyskuje zarówno Strażnik, jak i każdy z szybkim atakiem wręcz. Po pełnej lekturze doszedłem jednak do wniosku, że trzeba to chyba rozumieć inaczej - należy spełnić oba warunki jednocześnie: być strażnikiem (albo posiadać zapisaną lub uzyskaną umiejętność Kontratak) i jednocześnie mieć szybki atak wręcz. Jeśli strażnikiem zostanie np. ktoś z atakiem dystansowym, to i tak nie może kontratakować. Mam rację?
Jest też inna sprawa związana z kontratakiem, której nie jestem pewien. Nigdzie nie zauważyłem informacji, że kontratak wymaga wyczerpania stworzenia, więc zakładam, że nie trzeba go wyczerpywać. Co prawda Strażnik zazwyczaj będzie wyczerpany, ale nie musi, jeśli zostanie mu żeton z poprzedniej rundy. Poza tym zaatakowane stworzenie może mieć umiejętność Kontratak i być aktywne podczas tego ataku.
Czy mam rację, czy jednak kontratak wymaga wyczerpania?
Jeśli jednak mam rację, to w jakiej sytuacji może się opłacać pominąć kontratak? Wyraźnie jest zaznaczone, że to jest dobrowolna darmowa akcja i ponoć czasem warto z niej zrezygnować z powodów taktycznych.
I ostatnie pytanie: czy mogę kontratakować jeśli uda mi się uniknąć ataku dzięki odpowiedniemu rzutowi k12 (zakładając, że zaatakowano stworzenie z symbolem obrony)?
Jestem świeżo po przeczytaniu instrukcji i nie do końca jestem pewien jak rozumieć wpisy dotyczące kontrataku. Porównałem polskie tłumaczenie z angielską instrukcją i mam wrażenie, że oba teksty są w tym zakresie jednakowe, więc zacytuję polski:
"Stworzenie, które zostaje Strażnikiem, zyskuje dodatkowo umiejętność kontrataku! Jeśli stworzenie posiada szybki atak wręcz, to atak ten zyskuje cechę Kontratak. Pamiętaj, że ataków wymagających pełnej akcji, a także ataków dystansowych nie można użyć jako kontrataków."
Początkowo myślałem, że pierwsze i drugie zacytowane zdania są niezależne, tzn. Kontratak zyskuje zarówno Strażnik, jak i każdy z szybkim atakiem wręcz. Po pełnej lekturze doszedłem jednak do wniosku, że trzeba to chyba rozumieć inaczej - należy spełnić oba warunki jednocześnie: być strażnikiem (albo posiadać zapisaną lub uzyskaną umiejętność Kontratak) i jednocześnie mieć szybki atak wręcz. Jeśli strażnikiem zostanie np. ktoś z atakiem dystansowym, to i tak nie może kontratakować. Mam rację?
Jest też inna sprawa związana z kontratakiem, której nie jestem pewien. Nigdzie nie zauważyłem informacji, że kontratak wymaga wyczerpania stworzenia, więc zakładam, że nie trzeba go wyczerpywać. Co prawda Strażnik zazwyczaj będzie wyczerpany, ale nie musi, jeśli zostanie mu żeton z poprzedniej rundy. Poza tym zaatakowane stworzenie może mieć umiejętność Kontratak i być aktywne podczas tego ataku.
Czy mam rację, czy jednak kontratak wymaga wyczerpania?
Jeśli jednak mam rację, to w jakiej sytuacji może się opłacać pominąć kontratak? Wyraźnie jest zaznaczone, że to jest dobrowolna darmowa akcja i ponoć czasem warto z niej zrezygnować z powodów taktycznych.
I ostatnie pytanie: czy mogę kontratakować jeśli uda mi się uniknąć ataku dzięki odpowiedniemu rzutowi k12 (zakładając, że zaatakowano stworzenie z symbolem obrony)?
-
- Posty: 621
- Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 37 times
Re: Mage Wars
Każde stworzenie może zostać strażnikiem. Jeśli ma szybki atak wręcz to dodatkowo zyskuje cechę kontratak._Jarek_ pisze: ↑23 lip 2018, 14:23.:
"Stworzenie, które zostaje Strażnikiem, zyskuje dodatkowo umiejętność kontrataku! Jeśli stworzenie posiada szybki atak wręcz, to atak ten zyskuje cechę Kontratak. Pamiętaj, że ataków wymagających pełnej akcji, a także ataków dystansowych nie można użyć jako kontrataków."
Początkowo myślałem, że pierwsze i drugie zacytowane zdania są niezależne, tzn. Kontratak zyskuje zarówno Strażnik, jak i każdy z szybkim atakiem wręcz. Po pełnej lekturze doszedłem jednak do wniosku, że trzeba to chyba rozumieć inaczej - należy spełnić oba warunki jednocześnie: być strażnikiem (albo posiadać zapisaną lub uzyskaną umiejętność Kontratak) i jednocześnie mieć szybki atak wręcz. Jeśli strażnikiem zostanie np. ktoś z atakiem dystansowym, to i tak nie może kontratakować. Mam rację?
Zacznę od końca. Obrona nie wpływa na kontratak.
Jest też inna sprawa związana z kontratakiem, której nie jestem pewien. Nigdzie nie zauważyłem informacji, że kontratak wymaga wyczerpania stworzenia, więc zakładam, że nie trzeba go wyczerpywać. Co prawda Strażnik zazwyczaj będzie wyczerpany, ale nie musi, jeśli zostanie mu żeton z poprzedniej rundy. Poza tym zaatakowane stworzenie może mieć umiejętność Kontratak i być aktywne podczas tego ataku.
Czy mam rację, czy jednak kontratak wymaga wyczerpania?
Jeśli jednak mam rację, to w jakiej sytuacji może się opłacać pominąć kontratak? Wyraźnie jest zaznaczone, że to jest dobrowolna darmowa akcja i ponoć czasem warto z niej zrezygnować z powodów taktycznych.
I ostatnie pytanie: czy mogę kontratakować jeśli uda mi się uniknąć ataku dzięki odpowiedniemu rzutowi k12 (zakładając, że zaatakowano stworzenie z symbolem obrony)?
Kontratak można chcieć pominąć, np. jeśli chcesz zachować bonus do ataku wręcz na inny cel.
Kontratak nie wymaga wyczerpania.