Strona 1 z 2

Lords of Ragnarok - pytania i zasady

: 25 mar 2024, 13:20
autor: Hardkor
To ja zacznę:

1. W pierwszej fazie graza, jeśli bohater jest przy kuźni to może kuć runy. W takim wypadku co się dokładnie dzieje? Żeton Kuźni zostaje, a ja dobieram odpowiednią runę z puli ogólnej?

2. Artefakty potworów - w LoH zdobywało się jako nagrodę za zabicie potwora. Tutaj jak rozumiem, gdy zakończe łowy i potwór ma zasłonięte WSZYSTKIE pola ran bez nagród to dostaję ten artefakt na stałe tak?

3. Potwory pod swoją kontrolę bierze się tylko po to, aby inni gracze nie mogli ich aktywować?

4. Po pokonaniu potwora, jeśli jakiś gracz zadał co najmniej 4 rany to otrzymuje znacznik pogromcy. Jednocześnie, aby móc zaatakować bossa trzeba mieć zabite 2 potwory, 2 znaczniki lub zabity + znacznik. Czy nie jest to błąd instrukcji i znacznik pogromcy może otrzymać tylko inny gracz niż zabijający? Bo idąc tym tokiem rozumowania jak porządnie wymorduje pierwszego potwora (finalny cios + 4 rany) to automatycznie mogę iść na bossa.

Re: Lords of Ragnarok - pytania i zasady

: 25 mar 2024, 16:24
autor: E2MD
Hardkor pisze: 25 mar 2024, 13:20 1. W pierwszej fazie graza, jeśli bohater jest przy kuźni to może kuć runy. W takim wypadku co się dokładnie dzieje? Żeton Kuźni zostaje, a ja dobieram odpowiednią runę z puli ogólnej?
Nie. Zabierasz z kuźni i nowa runa się pojawia dopiero podczas budowy monumentu.
Hardkor pisze: 25 mar 2024, 13:20 3. Potwory pod swoją kontrolę bierze się tylko po to, aby inni gracze nie mogli ich aktywować?
Generalnie tak.
Zauważ, że niektóre potwory mają zdolności pozytywne - np. jak zaatakujesz siebie to możesz podnieść siłę armii. Co więcej możesz sobie je pchać w swoją stronę lub uciekać od innego gracza który też poluje.
Hardkor pisze: 25 mar 2024, 13:20 4. Po pokonaniu potwora, jeśli jakiś gracz zadał co najmniej 4 rany to otrzymuje znacznik pogromcy. Jednocześnie, aby móc zaatakować bossa trzeba mieć zabite 2 potwory, 2 znaczniki lub zabity + znacznik. Czy nie jest to błąd instrukcji i znacznik pogromcy może otrzymać tylko inny gracz niż zabijający? Bo idąc tym tokiem rozumowania jak porządnie wymorduje pierwszego potwora (finalny cios + 4 rany) to automatycznie mogę iść na bossa.
Ten kto zadał ostatnią ranę otrzymuje figurkę. Jeżeli zadał wszystkie rany to wszystko, ale jeżeli inny grać miał 4+ znaczniki swoje dostaje znacznik pokonania potwora. Wg mnie nie ma błędu w instrukcji (tam jest napisane że każdy z POZOSTAŁYCH graczy)

Re: Lords of Ragnarok - pytania i zasady

: 26 mar 2024, 01:05
autor: Hardkor
E2MD pisze: 25 mar 2024, 16:24
Hardkor pisze: 25 mar 2024, 13:20 1. W pierwszej fazie graza, jeśli bohater jest przy kuźni to może kuć runy. W takim wypadku co się dokładnie dzieje? Żeton Kuźni zostaje, a ja dobieram odpowiednią runę z puli ogólnej?
Nie. Zabierasz z kuźni i nowa runa się pojawia dopiero podczas budowy monumentu.
Hardkor pisze: 25 mar 2024, 13:20 3. Potwory pod swoją kontrolę bierze się tylko po to, aby inni gracze nie mogli ich aktywować?
Generalnie tak.
Zauważ, że niektóre potwory mają zdolności pozytywne - np. jak zaatakujesz siebie to możesz podnieść siłę armii. Co więcej możesz sobie je pchać w swoją stronę lub uciekać od innego gracza który też poluje.
Hardkor pisze: 25 mar 2024, 13:20 4. Po pokonaniu potwora, jeśli jakiś gracz zadał co najmniej 4 rany to otrzymuje znacznik pogromcy. Jednocześnie, aby móc zaatakować bossa trzeba mieć zabite 2 potwory, 2 znaczniki lub zabity + znacznik. Czy nie jest to błąd instrukcji i znacznik pogromcy może otrzymać tylko inny gracz niż zabijający? Bo idąc tym tokiem rozumowania jak porządnie wymorduje pierwszego potwora (finalny cios + 4 rany) to automatycznie mogę iść na bossa.
Ten kto zadał ostatnią ranę otrzymuje figurkę. Jeżeli zadał wszystkie rany to wszystko, ale jeżeli inny grać miał 4+ znaczniki swoje dostaje znacznik pokonania potwora. Wg mnie nie ma błędu w instrukcji (tam jest napisane że każdy z POZOSTAŁYCH graczy)
1. Ok to wtedy znika żeton kuźni i podczas budowy dodaje nowy (czyli potencjalnie inna runa może tam być) czy po prostu odwratam stary żeton i mogę tam wziac te same rune?
2. Kto aktywuje potwory danego gracza podczas budowy monumentu (zakladajac, ze ich runa sie pojawia na wydarzeniu) - wlasciciel potwora czy budujacy monument (czyli aktywny gracz) ?
3. Z tego co kojarze to najpierw jak pisza o pokonywaniu potworow to jest, ze kazdy gracz, a dopiero pare stron pozniej ,ze POZOSTALI. Ale to na 100% pewny nie jestem, podczas gry mam wrazenie ze to wykrylismy.

Re: Lords of Ragnarok - pytania i zasady

: 26 mar 2024, 08:00
autor: E2MD
Hardkor pisze: 26 mar 2024, 01:05 1. Ok to wtedy znika żeton kuźni i podczas budowy dodaje nowy (czyli potencjalnie inna runa może tam być) czy po prostu odwratam stary żeton i mogę tam wziac te same rune?
Nie znika żeton kuźni tylko runa. Nie może być inna runa bo kuźnia zostaje ta która była.
Z instrukcji Żetony Kuźni zawsze pozostają na planszy do końca gry.
Hardkor pisze: 26 mar 2024, 01:05 2. Kto aktywuje potwory danego gracza podczas budowy monumentu (zakladajac, ze ich runa sie pojawia na wydarzeniu) - wlasciciel potwora czy budujacy monument (czyli aktywny gracz) ?
Aktywuje właściciel potwora. Neutralne odpala aktywny gracz.
Hardkor pisze: 26 mar 2024, 01:05 3. Z tego co kojarze to najpierw jak pisza o pokonywaniu potworow to jest, ze kazdy gracz, a dopiero pare stron pozniej ,ze POZOSTALI. Ale to na 100% pewny nie jestem, podczas gry mam wrazenie ze to wykrylismy.
W instrukcji jest napisane: Gracz, który zakrył swoim znacznikiem ostatnie pole Rany, otrzymuje figurkę pokonanego Potwora i kładzie ja obok swojej planszy gracza. Każdy z pozostałych graczy, który posiada przynajmniej 4 swoje znaczniki Kontroli na karcie tego Potwora, otrzymuje 1 żeton Pogromcy.
Przyjęliśmy wprost - ten kto pokonał (zadał ostatnią ranę) dostaje figurkę. INNY gracz który miał przynajmniej cztery znaczniki ran na tym potworze odstaje znacznik.

Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)

: 15 kwie 2024, 12:45
autor: Hardkor
Revol pisze: 15 kwie 2024, 12:23 Podczas bitwy osoba broniąca pierwsza zagrywa karty lub pasuje i potem tura gracza atakującego i koniec. Czy zagrywamy karty na przemian ...?
Na przemian, ale jak ktoś spasuje to druga strona może już zagrać dowolną liczbę kart.

Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)

: 15 kwie 2024, 13:08
autor: Revol
Na przemian ok. Ale broniący musi podjąć decyzję czy zagrywa kartę czy pasuje ? Czy może powiedzieć a nie zagrywam kart teraz Ty ... .
Moim zdaniem musi podjąć decyzję czy zagrywa kartę czy pasuje.
Edit . Wszystko jasne ;)

Re: Lords of Ragnarok - pytania i zasady

: 21 kwie 2024, 14:12
autor: Danielch
Mam pytanie dotyczace Lokiego. Jest napisane w instrukcji ze armie nie moga byc umieszczane w regionie z Lokim i do niego wczodzic. Co sie dzieje kiedy to Loki wchodzi do regionu z armiami?

Re: Lords of Ragnarok - pytania i zasady

: 21 kwie 2024, 19:13
autor: Hardkor
Danielch pisze: 21 kwie 2024, 14:12 Mam pytanie dotyczace Lokiego. Jest napisane w instrukcji ze armie nie moga byc umieszczane w regionie z Lokim i do niego wczodzic. Co sie dzieje kiedy to Loki wchodzi do regionu z armiami?
Nic

Re: Lords of Ragnarok - pytania i zasady

: 25 kwie 2024, 20:58
autor: Seraphic_Seal
Zakładam że to tylko głupi błąd w instrukcji, ale dopytam.

Na początku instrukcji, gdy opisane są możliwe warunki zwycięstwa jest napisane, że z Lokim można walczyć tylko po pokonaniu dwóch potworów. Nie ma tu nic o żetonach pogromcy.
Potem z akcji specjalnej potworów wynika, że te żetony są niby równoznaczne z pokonaniem potwora na potrzeby warunku walki z bossem.

Re: Lords of Ragnarok - pytania i zasady

: 26 kwie 2024, 02:28
autor: Hardkor
Seraphic_Seal pisze: 25 kwie 2024, 20:58 Zakładam że to tylko głupi błąd w instrukcji, ale dopytam.

Na początku instrukcji, gdy opisane są możliwe warunki zwycięstwa jest napisane, że z Lokim można walczyć tylko po pokonaniu dwóch potworów. Nie ma tu nic o żetonach pogromcy.
Potem z akcji specjalnej potworów wynika, że te żetony są niby równoznaczne z pokonaniem potwora na potrzeby warunku walki z bossem.
Dokładnie, błąd w instrukcji. Trzeba mieć dowolną kombinacje żetonów pogromcy lub figurek potworów (2 z nich). Czyli 2x potwór, 2x żeton lub 1 potwór + 1 żeton

Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)

: 06 maja 2024, 10:45
autor: Hoppy
Revol pisze: 15 kwie 2024, 12:23
Co do zasad przypomnę tylko że, po stoczonej bitwie nasza armia musi mieć siłę większą od regionu w którym stoczyła bitwę by go przejąć.

3majcie sie
Zdobyty region ma siłę 0+siła armi która tam stoi. Jeśli kogoś pokonasz w bitwie to automatycznie przejmujesz ten region i nawet jeśli została ci tylko jedna armia o sile 1 na regionie, który na początku gry miał siłę 5 to i tak zajmujesz ten region.

Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)

: 06 maja 2024, 10:57
autor: Hardkor
Hoppy pisze: 06 maja 2024, 10:45
Revol pisze: 15 kwie 2024, 12:23
Co do zasad przypomnę tylko że, po stoczonej bitwie nasza armia musi mieć siłę większą od regionu w którym stoczyła bitwę by go przejąć.

3majcie sie
Zdobyty region ma siłę 0+siła armi która tam stoi. Jeśli kogoś pokonasz w bitwie to automatycznie przejmujesz ten region i nawet jeśli została ci tylko jedna armia o sile 1 na regionie, który na początku gry miał siłę 5 to i tak zajmujesz ten region.
Nie. Po bitwie musisz mieć więcej siły niż populacja regionu. Ostatnia strona instrukcji.

Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)

: 06 maja 2024, 11:02
autor: Seraphic_Seal
Hardkor pisze: 06 maja 2024, 10:57
Spoiler:
Nie. Po bitwie musisz mieć więcej siły niż populacja regionu. Ostatnia strona instrukcji.
Cytat z instrukcji:
"Siła jest równa Sile Ludności tego
Regionu lub od niej wyższa, gracz taki natychmiast przejmuje
kontrolę nad tym Regionem i umieszcza swój znacznik Kontroli
tak, aby zakryć Siłę Ludności. Nie będzie ona już miała znaczenia
do końca rozgrywki.
"
Więc według mnie przejmuje.

Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)

: 06 maja 2024, 11:04
autor: Hoppy
Hardkor pisze: 06 maja 2024, 10:57
Hoppy pisze: 06 maja 2024, 10:45
Revol pisze: 15 kwie 2024, 12:23
Co do zasad przypomnę tylko że, po stoczonej bitwie nasza armia musi mieć siłę większą od regionu w którym stoczyła bitwę by go przejąć.

3majcie sie
Zdobyty region ma siłę 0+siła armi która tam stoi. Jeśli kogoś pokonasz w bitwie to automatycznie przejmujesz ten region i nawet jeśli została ci tylko jedna armia o sile 1 na regionie, który na początku gry miał siłę 5 to i tak zajmujesz ten region.
Nie. Po bitwie musisz mieć więcej siły niż populacja regionu. Ostatnia strona instrukcji.
Tak ale na piątej stronie instrukcji jest napisane, że po przejęciu regionu jego siła do końca gry jest równa 0. W podsumowaniu bitwy moim zdaniem chodzi o to że zwycięzcy musi w regionie zostać minimum jedna armia o sile 1.

Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)

: 06 maja 2024, 11:08
autor: Hoppy
Board Games Dev pisze: 22 kwie 2024, 16:48
Hardkor pisze: 28 mar 2024, 23:23 brakuje mi mocno losowych artefaktów
W SG są zwykłe artefakty i można je zdobyć za sojusz z domeną. Tak tylko mówię informacyjnie.

Polecam też wszystkim stworzyć nową talię kart walki złożoną z 50% SG i 50% base boxa, połącznie decków to zły pomysł bo zwiększasz prawdopodobieństwo złego RNG podczas walki z potworem i np. wylosujesz 5+ kart tego samego typu z ręki. Nowy deck dodaje trochę urozmaicenia w bitwach oraz wizualnie a efekty łowów są na nich i tak takie same.
Ja przyjąłem taką zasadę, że korzystam z dodatkowego decku tylko jeśli wylosuje mi się Hel.
A co do artefaktów to są trzy rodzaje. Artefakty bogów, artefakty potworów i artefakty z sojuszu z domeną Nidavelir. Także jest z czego wybierać.

Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)

: 06 maja 2024, 11:11
autor: Hardkor
Kontrola Regionu: Na koniec gracze sprawdzają,
czy zwycięzca Bitwy może kontrolować Region. Jeżeli
łączna Siła zwycięskich Armii jest równa lub wyższa od
Siły Ludności danego Regionu, gracz przejmuje nad nim
kontrolę
Moim zdaniem to nadpisuje zasadę o której wcześniej wspominacie. Inaczej cały podpunkt nr 6 (czyli cytowany wyżej) nie ma sensu. Należałoby wtedy napisać, że zwycięzca musi mieć minimum 1 siły by przejąć kontrolę.

Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)

: 06 maja 2024, 11:22
autor: Hoppy
Hardkor pisze: 06 maja 2024, 11:11
Kontrola Regionu: Na koniec gracze sprawdzają,
czy zwycięzca Bitwy może kontrolować Region. Jeżeli
łączna Siła zwycięskich Armii jest równa lub wyższa od
Siły Ludności danego Regionu, gracz przejmuje nad nim
kontrolę
Moim zdaniem to nadpisuje zasadę o której wcześniej wspominacie. Inaczej cały podpunkt nr 6 (czyli cytowany wyżej) nie ma sensu. Należałoby wtedy napisać, że zwycięzca musi mieć minimum 1 siły by przejąć kontrolę.
Jak dla mnie nic tu nie jest nadpisywane ani sprzeczne ze sobą. Po bitwie ofiary są po obu stronach konfliktu. Żeby sprawować kontrolę siła twojej armi musi być większa niż siła regionu. Czyli większa niż 0

Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)

: 06 maja 2024, 11:32
autor: Board Games Dev
+1 że po przejęciu regionu wartość na planszy już nigdy nie jest używana. Właśnie dlatego można łatwo przejąć puste regiony armią z siłą 1 zwykłym ruchem

Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)

: 06 maja 2024, 11:32
autor: Seraphic_Seal
Hardkor pisze: 06 maja 2024, 11:11
Kontrola Regionu: Na koniec gracze sprawdzają,
czy zwycięzca Bitwy może kontrolować Region. Jeżeli
łączna Siła zwycięskich Armii jest równa lub wyższa od
Siły Ludności danego Regionu, gracz przejmuje nad nim
kontrolę
Moim zdaniem to nadpisuje zasadę o której wcześniej wspominacie. Inaczej cały podpunkt nr 6 (czyli cytowany wyżej) nie ma sensu. Należałoby wtedy napisać, że zwycięzca musi mieć minimum 1 siły by przejąć kontrolę.
AW i coś napisane bez sensu w instrukcji? Żadna nowość xD
IMO:
1) Jeśli obszar zostanie po raz pierwszy przejęty przez gracza, jego wartość ludności już zawsze będzie zależna tylko i wyłącznie od armii gracza kontrolującego. Instrukcja wprost mówi, że do końca gry nadrukowana wartość nie ma już znaczenia.
2) W wielu przypadkach jest to kretyńsko napisane, że po bitwie zwycięski agresor musi mieć co najmniej 1 armii, aby przejąć region (bo jego siła to 0 - sam niechroniony znacznik przegranego obrońcy
3) Któryś bohater pozwala chyba po bitwie zwiększyć siłę armii? Bodajże ta z tarczą. Czyli bitwa miedzy graczami mogła chyba odbyć się w neutralnym terenie (bo żaden z nich nie miał dostatecznej siły), ale po bitwie w wyniku umiejętności bohatera już może przejąć.
4) Przegrany gracz wycofuje swoje wojska do sąsiedniego terenu. Z czego teraz widzę, może to być dowolny sąsiedni obszar? Czyli w ten sposób też może przejąć jakiś neutralny. Chociaż tamten punkt mówi tylko o zwycięskim graczu. Czyżby kolejne niedopowiedzenie?
5) Czy premia za któryś sojusz nie pozwalała na przesuwanie jednostek?

Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)

: 06 maja 2024, 11:32
autor: Hardkor
Hoppy pisze: 06 maja 2024, 11:22
Hardkor pisze: 06 maja 2024, 11:11
Kontrola Regionu: Na koniec gracze sprawdzają,
czy zwycięzca Bitwy może kontrolować Region. Jeżeli
łączna Siła zwycięskich Armii jest równa lub wyższa od
Siły Ludności danego Regionu, gracz przejmuje nad nim
kontrolę
Moim zdaniem to nadpisuje zasadę o której wcześniej wspominacie. Inaczej cały podpunkt nr 6 (czyli cytowany wyżej) nie ma sensu. Należałoby wtedy napisać, że zwycięzca musi mieć minimum 1 siły by przejąć kontrolę.
Jak dla mnie nic tu nie jest nadpisywane ani sprzeczne ze sobą. Po bitwie ofiary są po obu stronach konfliktu. Żeby sprawować kontrolę siła twojej armi musi być większa niż siła regionu. Czyli większa niż 0
Ale tutaj piszemy o SILE LUDNOŚCI. Czyli to co nadrukowane na planszy. Siła regionu jest równa sile ludności, gdy region jest neutralny. Potem nie ma już siły ludności, tylko jest siła regionu równa 0 + armia.

Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)

: 06 maja 2024, 11:40
autor: Hoppy
Hardkor pisze: 06 maja 2024, 11:32
Hoppy pisze: 06 maja 2024, 11:22
Hardkor pisze: 06 maja 2024, 11:11

Moim zdaniem to nadpisuje zasadę o której wcześniej wspominacie. Inaczej cały podpunkt nr 6 (czyli cytowany wyżej) nie ma sensu. Należałoby wtedy napisać, że zwycięzca musi mieć minimum 1 siły by przejąć kontrolę.
Jak dla mnie nic tu nie jest nadpisywane ani sprzeczne ze sobą. Po bitwie ofiary są po obu stronach konfliktu. Żeby sprawować kontrolę siła twojej armi musi być większa niż siła regionu. Czyli większa niż 0
Ale tutaj piszemy o SILE LUDNOŚCI. Czyli to co nadrukowane na planszy. Siła regionu jest równa sile ludności, gdy region jest neutralny. Potem nie ma już siły ludności, tylko jest siła regionu równa 0 + armia.
No tak. Siła ludności przejętego regionu to 0! Ale może być sytuacja, że walka toczy się na neutralnym regionie. Bo obrońca miał armię mniejszą niż siła ludności regionu i go nie przejął. I wtedy po bitwie zwycięzca sprawdza czy po bitwie jest w stanie kontrolować region.

Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)

: 06 maja 2024, 11:44
autor: Hoppy
Seraphic_Seal pisze: 06 maja 2024, 11:32
Hardkor pisze: 06 maja 2024, 11:11
Kontrola Regionu: Na koniec gracze sprawdzają,
czy zwycięzca Bitwy może kontrolować Region. Jeżeli
łączna Siła zwycięskich Armii jest równa lub wyższa od
Siły Ludności danego Regionu, gracz przejmuje nad nim
kontrolę
Moim zdaniem to nadpisuje zasadę o której wcześniej wspominacie. Inaczej cały podpunkt nr 6 (czyli cytowany wyżej) nie ma sensu. Należałoby wtedy napisać, że zwycięzca musi mieć minimum 1 siły by przejąć kontrolę.
AW i coś napisane bez sensu w instrukcji? Żadna nowość xD
IMO:
1) Jeśli obszar zostanie po raz pierwszy przejęty przez gracza, jego wartość ludności już zawsze będzie zależna tylko i wyłącznie od armii gracza kontrolującego. Instrukcja wprost mówi, że do końca gry nadrukowana wartość nie ma już znaczenia.
2) W wielu przypadkach jest to kretyńsko napisane, że po bitwie zwycięski agresor musi mieć co najmniej 1 armii, aby przejąć region (bo jego siła to 0 - sam niechroniony znacznik przegranego obrońcy
3) Któryś bohater pozwala chyba po bitwie zwiększyć siłę armii? Bodajże ta z tarczą. Czyli bitwa miedzy graczami mogła chyba odbyć się w neutralnym terenie (bo żaden z nich nie miał dostatecznej siły), ale po bitwie w wyniku umiejętności bohatera już może przejąć.
4) Przegrany gracz wycofuje swoje wojska do sąsiedniego terenu. Z czego teraz widzę, może to być dowolny sąsiedni obszar? Czyli w ten sposób też może przejąć jakiś neutralny. Chociaż tamten punkt mówi tylko o zwycięskim graczu. Czyżby kolejne niedopowiedzenie?
5) Czy premia za któryś sojusz nie pozwalała na przesuwanie jednostek?
Ad.4 przegrany gracz wycofuje armię do swojego regionu. Jeśli nie masz swojego regionu to armia zostaje wybita do zera!
Ad.5 nie kojarzę takiej premii. Muspelheim pozwala zrekrutować armię o sile 1 w swoim regionie a Niflheim przesunąć swoją armię na dowolny swój region.

Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)

: 06 maja 2024, 11:49
autor: Seraphic_Seal
Hoppy pisze: 06 maja 2024, 11:44
Spoiler:
Ad.4 przegrany gracz wycofuje armię do swojego regionu. Jeśli nie masz swojego regionu to armia zostaje wybita do zera!
Ad.5 nie kojarzę takiej premii. Muspelheim pozwala zrekrutować armię o sile 1 w swoim regionie a Niflheim przesunąć swoją armię na dowolny swój region.
4. Też mi się tak zdawało, ale chyba nie.
Opis walki w instrukcji:
"Wycofanie: Gracz, który przegrał Bitwę, musi wycofać
wszystkie swoje Armie biorące udział w Bitwie do jednego
sąsiedniego Regionu"

Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)

: 06 maja 2024, 11:55
autor: Hardkor
Hoppy pisze: 06 maja 2024, 11:40
Hardkor pisze: 06 maja 2024, 11:32
Hoppy pisze: 06 maja 2024, 11:22

Jak dla mnie nic tu nie jest nadpisywane ani sprzeczne ze sobą. Po bitwie ofiary są po obu stronach konfliktu. Żeby sprawować kontrolę siła twojej armi musi być większa niż siła regionu. Czyli większa niż 0
Ale tutaj piszemy o SILE LUDNOŚCI. Czyli to co nadrukowane na planszy. Siła regionu jest równa sile ludności, gdy region jest neutralny. Potem nie ma już siły ludności, tylko jest siła regionu równa 0 + armia.
No tak. Siła ludności przejętego regionu to 0! Ale może być sytuacja, że walka toczy się na neutralnym regionie. Bo obrońca miał armię mniejszą niż siła ludności regionu i go nie przejął. I wtedy po bitwie zwycięzca sprawdza czy po bitwie jest w stanie kontrolować region.
ok ma to sens. Ehh AR i ich instrukcje

Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)

: 06 maja 2024, 11:59
autor: Hoppy
Seraphic_Seal pisze: 06 maja 2024, 11:49
Hoppy pisze: 06 maja 2024, 11:44
Spoiler:
Ad.4 przegrany gracz wycofuje armię do swojego regionu. Jeśli nie masz swojego regionu to armia zostaje wybita do zera!
Ad.5 nie kojarzę takiej premii. Muspelheim pozwala zrekrutować armię o sile 1 w swoim regionie a Niflheim przesunąć swoją armię na dowolny swój region.
4. Też mi się tak zdawało, ale chyba nie.
Opis walki w instrukcji:
"Wycofanie: Gracz, który przegrał Bitwę, musi wycofać
wszystkie swoje Armie biorące udział w Bitwie do jednego
sąsiedniego Regionu"
Strona 6, akapit Ruch, punkt wycofanie.

"Wycofanie – Armie czasami muszą się wycofać. Oznacza to, że kontrolujący je gracz musi przenieść je z danego Regionu do sąsiedniego kontrolowanego przez siebie Regionu. Jeżeli jest to niemożliwe, Armie zostają zniszczone (zdjęte z planszy i  przeniesione do puli gracza). W  czasie wycofywania się, Armie mogą korzystać z Drakkarów. W większości wypadków
wycofanie się jest wynikiem Bitwy, ale niektóre Potwory bądź efekty mogą zmusić graczy do wycofania Armii. Efekty, które zachodzą podczas ruchu, nie znajdują zastosowania przy wycofywaniu się."