Kupione kości zostają z nami, jest opcja sprzedaży kości jeśli będzie się chciało zrobić jakąś zamiankę. Wszystkie kostki lądują w dużej przegródce w woreczkach, natomiast kości danej sekcji w małych przegródkach w pudełkach sekcji. Poniżej przerobione zdjęcie pudła z netu. Fakt trudno upakować wszystko, np akta personalne nie wejdą, a koszulki tylko np. na wydarzeniach i awansach. Ja trzymam akta personalne w tych pudełkach sekcji a karty sekcji/aktualne kości trzymam w tych fancy pudełkach które muszą stać luzem obok pudła na regale
ISS Vanguard - pytania o zasady
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 29 gru 2014, 16:52
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 28 times
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Kupione kostki wkładasz do pudełka sekcji. W ogólnym organizerze (tym czarnym) są dodatkowe kości, które możęsz kupić). Jeśli gra mówi Ci, że masz odrzucić kość, to odkładasz ją nie do tych ogólnych, tylko do zasobnika odpowiedniej sekcji. Jedyna sytuacja, gdy kość przechowywaną w zasobniku sekcji odkładasz do zasobów ogólnych w pudełku jest wtedy, gdy sprzedajesz jakąś kość na etapie segregatora.
- choczkins
- Posty: 340
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 11:40
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 39 times
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Czy ktoś mi wyjaśni jaki jest sens robienia testu podczas akcji przygotowania? Rozumiem jeszcze jeżeli z wyrzuconej ikony na jednej kości odświeżę sobie dwie inne natomiast 1 do 1 jakoś wydaje mi się to słabe, bo rozumiem że muszę później tą kość przenieść do zużytych. Może czegoś nie widzę w tej akcji?
- raj
- Administrator
- Posty: 5217
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 278 times
- Been thanked: 899 times
- Kontakt:
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Akcja przygotowania to też taki odpowiednik pasa, gdy dobierasz kartę i nic innego nie robisz. Poza tym jest sporo kart, które dają całkiem konkretne działania, nie związane z odświeżaniem kości (np. flipuje kartę urazu).
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- choczkins
- Posty: 340
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 11:40
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 39 times
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
A no widzisz na to nie zwróciłem uwagi, muszę bardziej przyjrzeć się kartom w takim razie. Dzięki
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Hej.
Mam pytanie o zasady rozgrywania Pokoju Narad w Księdze Statku.
Wylosowałem zdarzenie S07 Prowokacja. Koło sekcji Po Rozwiązaniu jest symbol pozyskiwania lub nauk ścisłych.
I teraz w punkcie 1 Pokoju Narad jest Rozwiąż zdarzenia pokładowe. Czy dobrze rozumiem, że w tym przypadku rozwiązanie następuje automatycznie i tylko trzeba rozpatrzeć efekt Po Rozwiązaniu tego zdarzenia?
W punkcie 2 jest Rozwiąż dodatkowe zdarzenie pokładowe. I tutaj muszę przydzielić członka załogi jeśli chciałbym rozwiązać kolejne zdarzenie? Ale muszę wtedy dopasować symbol konwertera członka załogo żeby móc to zrobić?
Czyli punkt 1 rozwiązuje zdarzenie zawsze a jak chcesz rozwiązać jeszcze jedno już trzeba spełnić odpowiednie warunki?
Mam pytanie o zasady rozgrywania Pokoju Narad w Księdze Statku.
Wylosowałem zdarzenie S07 Prowokacja. Koło sekcji Po Rozwiązaniu jest symbol pozyskiwania lub nauk ścisłych.
I teraz w punkcie 1 Pokoju Narad jest Rozwiąż zdarzenia pokładowe. Czy dobrze rozumiem, że w tym przypadku rozwiązanie następuje automatycznie i tylko trzeba rozpatrzeć efekt Po Rozwiązaniu tego zdarzenia?
W punkcie 2 jest Rozwiąż dodatkowe zdarzenie pokładowe. I tutaj muszę przydzielić członka załogi jeśli chciałbym rozwiązać kolejne zdarzenie? Ale muszę wtedy dopasować symbol konwertera członka załogo żeby móc to zrobić?
Czyli punkt 1 rozwiązuje zdarzenie zawsze a jak chcesz rozwiązać jeszcze jedno już trzeba spełnić odpowiednie warunki?
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Tak, dokładnie tak jak piszesz.grik81 pisze: ↑23 mar 2024, 18:08
I teraz w punkcie 1 Pokoju Narad jest Rozwiąż zdarzenia pokładowe. Czy dobrze rozumiem, że w tym przypadku rozwiązanie następuje automatycznie i tylko trzeba rozpatrzeć efekt Po Rozwiązaniu tego zdarzenia?
W punkcie 2 jest Rozwiąż dodatkowe zdarzenie pokładowe. I tutaj muszę przydzielić członka załogi jeśli chciałbym rozwiązać kolejne zdarzenie? Ale muszę wtedy dopasować symbol konwertera członka załogo żeby móc to zrobić?
Czyli punkt 1 rozwiązuje zdarzenie zawsze a jak chcesz rozwiązać jeszcze jedno już trzeba spełnić odpowiednie warunki?
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 kwie 2023, 22:20
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Witam
Pytanie odnośnie konwersji kości:
Czy mając konwerter na karcie postaci, mogę przemienić jedną, czy więcej kości (np kosci bohaterów asystujących), na dany symbol z tej karty?
Pytam bo widzę zwolenników obu rozwiązań, a to dość istotna różnica. W polskiej instrukcji jest to niejasno opisane...
Pytanie odnośnie konwersji kości:
Czy mając konwerter na karcie postaci, mogę przemienić jedną, czy więcej kości (np kosci bohaterów asystujących), na dany symbol z tej karty?
Pytam bo widzę zwolenników obu rozwiązań, a to dość istotna różnica. W polskiej instrukcji jest to niejasno opisane...
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Dowolną ilość, ale możesz korzystać tylko z własnego konwertera (nie z umiejętności konwertersji postaci asystujących)Aleksandreus pisze: ↑24 mar 2024, 14:39 Witam
Pytanie odnośnie konwersji kości:
Czy mając konwerter na karcie postaci, mogę przemienić jedną, czy więcej kości (np kosci bohaterów asystujących), na dany symbol z tej karty?
Pytam bo widzę zwolenników obu rozwiązań, a to dość istotna różnica. W polskiej instrukcji jest to niejasno opisane...
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 kwie 2023, 22:20
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Też tak grałem do tej pory, ale skąd pewność że tak gra się właściwie?Void pisze: ↑24 mar 2024, 16:41Dowolną ilość, ale możesz korzystać tylko z własnego konwertera (nie z umiejętności konwertersji postaci asystujących)Aleksandreus pisze: ↑24 mar 2024, 14:39 Witam
Pytanie odnośnie konwersji kości:
Czy mając konwerter na karcie postaci, mogę przemienić jedną, czy więcej kości (np kosci bohaterów asystujących), na dany symbol z tej karty?
Pytam bo widzę zwolenników obu rozwiązań, a to dość istotna różnica. W polskiej instrukcji jest to niejasno opisane...
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Po polsku faktycznie nie jest to jednoznaczne ale po angielsku jest wszystko jasne, jest liczba mnoga.Aleksandreus pisze: ↑24 mar 2024, 17:28Też tak grałem do tej pory, ale skąd pewność że tak gra się właściwie?Void pisze: ↑24 mar 2024, 16:41Dowolną ilość, ale możesz korzystać tylko z własnego konwertera (nie z umiejętności konwertersji postaci asystujących)Aleksandreus pisze: ↑24 mar 2024, 14:39 Witam
Pytanie odnośnie konwersji kości:
Czy mając konwerter na karcie postaci, mogę przemienić jedną, czy więcej kości (np kosci bohaterów asystujących), na dany symbol z tej karty?
Pytam bo widzę zwolenników obu rozwiązań, a to dość istotna różnica. W polskiej instrukcji jest to niejasno opisane...
Pod koniec punktu dotyczącego boostowania produkcji jest napisane że możesz to powtarzać dowolną ilość razy. Więc możesz kilka razy przysiąść produkcję (zakładając że jest miejsce aby przepchnąć kartę).
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Witam.
Na kartach "Ważny Punkt" pojawiają się opcje gdzie jest np. zapis z kościami "czerwona+zielona+niebieska" lub w innej konfiguracji.
Czy to oznacza że mam je wydać czy coś innego?
Z góry dziękuję za wyjaśnienie.
Na kartach "Ważny Punkt" pojawiają się opcje gdzie jest np. zapis z kościami "czerwona+zielona+niebieska" lub w innej konfiguracji.
Czy to oznacza że mam je wydać czy coś innego?
Z góry dziękuję za wyjaśnienie.
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Wszystko zależy jak to jest zapisane.
Jeżeli jest to zapis w teście to robisz standardowo procedurę testu - turlasz wybranymi kośćmi. Potem zależy gdzie jest ten zapis (przykładowy czerwonych + zielony + niebieski) czy w przypadku efektów specjalnych czy przy potencjalnych wynikach. Jeśli jest to przy efekcie specjalnym to musisz takowa kombinacje wydać w kroku 7 testu jeśli jest ona w puli rzuconych. Jeśli przy wyniku to możesz wydać w kroku 8 ale nie musisz.
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Spoiler:
Dla przykładu -> test bez toru postępu i efektu specjalnego.
Mam test w zielonej ramce w której oznaczone są kości, dla przykladu: " czerw+ czerw+ nieb".
Chce go spróbować wykonać żeby rozpatrzyć rezultat.
Czyli rozumiem, rzucam kośćmi o podanych kolorach.
Na żadnej nie ma ikony "wypadku" -> test się powiódł.
Jeżeli na jedej z nich pojawi mi ikona wypadku -> test się nie powiódł.
Potrzebuję wyjaśnienia łopatologicznego
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Najprościej z podanego przykłady - bierzesz dwie czerwone i jedna niebieska i rzucasz nimi. Jeżeli nie ma efektu specjalnego, to obojętnie czy jest ikoną wypadku czy nie, to możesz kości wydać na potrzeby zaznaczenia zielonego wyniku. Czerwona kość z ikoną wypadku jest dalej czerwoną kością. Natomiast jeżeli byłby efekt specjalny że jeżeli jest ikona wypadku, to czerwony wynik to musiałbyś wydać kość z ikoną wypadku aby oznaczyć czerwony wynik w kroku 7 (efekty specjalne) przed możliwością wydania owych trzech kości na potrzeby oznaczenia zielonego wyniku w kroku 8.Cypek83 pisze: ↑25 mar 2024, 11:32
Kurcze, przepraszam ale jest to dalej niezrozumiale dla mnie.
Dla przykładu -> test bez toru postępu i efektu specjalnego.
Mam test w zielonej ramce w której oznaczone są kości, dla przykladu: " czerw+ czerw+ nieb".
Chce go spróbować wykonać żeby rozpatrzyć rezultat.
Czyli rozumiem, rzucam kośćmi o podanych kolorach.
Na żadnej nie ma ikony "wypadku" -> test się powiódł.
Jeżeli na jedej z nich pojawi mi ikona wypadku -> test się nie powiódł.
Potrzebuję wyjaśnienia łopatologicznego
Oczywiście można rzucać dowolnymi kośćmi, bo można celować w efekty kombinacji bądź w żółte wyniki, efekty specjalne itp, wszystko zależy od tego jak jest rozpisany test itp.
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa/Tychy
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 170 times
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Jak rozumiem, w niektórych miejscach chodzi tylko o to, żeby zużyć kości.
EDIT: A rozpisując się bardziej - pamietam nawet chyba w samouczku był przypadek, ze możesz rzucić 3 rodzajami kości żeby przejść dalej ALBO użyc symbol specjalny (były 3 do wyboru). Co ja zrozumiałem: zużyj 3 kości żeby mieć 100% szans, albo rzuć mniejszą iloscią licząc na symbol (i tutaj wchodzi jeszcze ALBO2: rzuć mniejszą ilością i z opcją użycia konwertera).
Był też drugi przypadek - gdzie rzucenie określoną parą kości dawało skutek negatywny - co rozumiałem: możesz mieć większą szansę przejść dalej, ale ponosząc koszt (konsekwencje) lub mniejszą szansę, ale bez kosztu.
EDIT: A rozpisując się bardziej - pamietam nawet chyba w samouczku był przypadek, ze możesz rzucić 3 rodzajami kości żeby przejść dalej ALBO użyc symbol specjalny (były 3 do wyboru). Co ja zrozumiałem: zużyj 3 kości żeby mieć 100% szans, albo rzuć mniejszą iloscią licząc na symbol (i tutaj wchodzi jeszcze ALBO2: rzuć mniejszą ilością i z opcją użycia konwertera).
Był też drugi przypadek - gdzie rzucenie określoną parą kości dawało skutek negatywny - co rozumiałem: możesz mieć większą szansę przejść dalej, ale ponosząc koszt (konsekwencje) lub mniejszą szansę, ale bez kosztu.
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Czyli jak wyrzucisz 2 czerwone oraz 1 niebieską i na 1 czerwonej będzie wypadek, to w sumie będziesz miał 1 czerwoną i 1 niebieską.
Co spowoduje że nie spełnisz testu.
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Nieprawda, kości z ikoną wypadku nie można wykorzystać dla celów kombinacji (krok 5 testu), natomiast dla wszystkich innych celów (efekty specjalne, zaznaczanie wyników) można spokojnie wykorzystać.vernit pisze: ↑25 mar 2024, 12:51 Jeżeli na kości wyskoczy wypadek to nawet jak nie ma objaśnienia co on robi, to nie wlicza się w zliczanie pozytywnych kostek.
Czyli jak wyrzucisz 2 czerwone oraz 1 niebieską i na 1 czerwonej będzie wypadek, to w sumie będziesz miał 1 czerwoną i 1 niebieską.
Co spowoduje że nie spełnisz testu.
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
No to widzę że źle grałem (wersję hardcore)Void pisze: ↑25 mar 2024, 13:22Nieprawda, kości z ikoną wypadku nie można wykorzystać dla celów kombinacji (krok 5 testu), natomiast dla wszystkich innych celów (efekty specjalne, zaznaczanie wyników) można spokojnie wykorzystać.vernit pisze: ↑25 mar 2024, 12:51 Jeżeli na kości wyskoczy wypadek to nawet jak nie ma objaśnienia co on robi, to nie wlicza się w zliczanie pozytywnych kostek.
Czyli jak wyrzucisz 2 czerwone oraz 1 niebieską i na 1 czerwonej będzie wypadek, to w sumie będziesz miał 1 czerwoną i 1 niebieską.
Co spowoduje że nie spełnisz testu.
Jest zapis: "Czerwona kość z ikoną Wypadku nadal liczy się jako czerwona kość." W instrukcji jest tylko jeden taki zapis, więc trzeba dobrze czytać.
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Ja mam pytanie czy jeśli zrobiliśmy wszystkie misje na planecie to można wrócić na nią i doeksplorować? (Np nie odkryliśmy unikalnego odkrycia czy coś)
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Można, jeżeli wciąż ma się kartę lądowania dla danej planety (np. pierwsza planeta po samouczku jest dalej takim tutorialem po którym karta lądowania zostaje usunięta z gry, więc tam nie wrócimy). Planety mają różne misje i niektóre nie usuwa się z gry, mogą się powtarzać, więc raczej zawsze jest jakaś misja (szczegółów nie znam bo sam jestem na początku kampanii ale tak ludzie w internetach piszą )